درباره هما

واحد هدفمند سازی محتوا و آموزش هما به تولید و تبیین محتوا در حوزه ی کارآفرینی و نوآوری در زمینه های مختلف و برگزاری دوره های آموزشی مبتنی بر مدل ها و محتواهای تولید شده در این واحد می پردازد. برخی از فعالیت های هما عبارتند از:
برگزاری جلسات هم اندیشی در حوزه کسب و کار و اقتصاد دانش بنیان در دانشگاه های امام حسین(ع) ، محقق اردبیلی،علم و صنعت، صنعتی شریف، تربیت مدرس، فنی شریعتی، مازندران ،خرمشهر و …
برگزاری کارگاه های ایده کاوی و خلاقیت
برگزاری کارگاه اکوسیستم کارآفرینی
ترجمه کتب و مقالات

پوستر برخی کارگاه‌های برگزار شده

کارگاه‌های چند تعاملی

در این کارگاه ها علاوه بر انتقال اطلاعات بین دانشجو و استاد ، انتقال اطلاعات بین دانشجویان نیز صورت می گیرد. افراد یادگیرنده با تعامل ، اشتراک گذاری و هم افزایی بین برداشت ها و آموخته هایشان منجر به ایجاد جریان دانشی می شوند که اثراتش به مراتب بالاتر از روش های مورد استفاده در کارگاه های متداول است. کارگاه های ایده کاوی و خلاقیت ، نمونه اولیه کارگاه های چند تعاملی می باشد که در بستر گیمفیکیشن و نوآوری باز اجرا می گردد. کارگاه های ایده کاوی و خلاقیت با اهداف:
- ايجاد توانايي در مخاطبان به منظور شناسايي كاربردها و استفاده از تکنیک های خلاقیت در راستای وظايف محوله
- تسهیل در امر تصمیم سازی برای مديران ارشد و بالا دستي با استفاده از خلاقیت و ايده پردازی در دانشگاه ها و مراکز آموزشی برگزار شده است.
4000 نفر ساعت کارگاه چند تعاملی طی سال گذشته تشکیل شده است که شامل کارگاه های زیر می باشد :
ایده کاوی و خلاقیت، شخصیت شناسی ، توسعه فردی ، پرسنال برندینگ، روش اصولی سرچ ، اینفوگرافیک ، مکاتبات اداری، داستان نویسی، گیمیفیکیشن، تجربه کاربری، قانون تجارت، زیست بوم کارآفرینی، مدل کار و کسب

ارتباط با مسئولین شبکه های تلویزیونی و رسانه های تصویری

جلسات متفاوتی با مدیران و مسئولین شبکه های افق و نسیم و رسانه های تصویری اینترنتی اینوتاکس و فرانش برگزار شد. طی این جلسات به مسائلی از قبیل ساخت سریال های آپارتمانی درحوزه کار و کسب کارآفرینی ،ساخت فیلم های آموزشی در بستر وب و تیزرهای یک دقیقه ای مخترعین بحث شد که بخشی از این طرح ها در دست اجرا می باشند. تولید محتوا در کانال رویدادهای کارآفرینی هدهد در حوزه های کار و کسب و کارآفرینی ، انگیزشی و اقتصادی که قریب به 1400 عضو دارد.

رویش
طراحی تشکل دانش بنیان

هما در مسیر تحقیقات خود در اقتصاد دانش بنیان به اهمیت حضور و بسط تشکل های دانش بنیان رسید. تشکل دانش بنیان در واقع تشکلی است که فعالیت های انجام شده در آن شاخصه های فعالیت دانش بنیان را داشته باشند که به تعدادی از این شاخصه ها اشاره می کنیم:
- بر اساس اصول و مبانی علمی قابل توجیه باشند
- فرایند تکرار پذیر باشد
- فرایند همراه ارزش افزوده (مادی یا معنوی ) باشد
- نسبت ورودی به خروجی به صورت قابل ملاحظه ای متفاوت باشد
- اثر فکر و دانش در آن دیده شود
- پویایی داشته باشد
- با تحقیق و مطالعه نتیجه حاصل شده باشد
در کل فعالیت یک تشکل دانش بنیان منجر به تولید یک مدل مدل اجتماعی-فرهنگی می شود که قابلیت اجرایی شدن در جامعه را داشته باشد. این امر موجبات زمینه سازی ،تقویت و مؤثر نمودن نقش و فعالیت های انجام شده در تشکل ها می شود و همچنین تلاشیست برای ساماندهی و توسعه اقتصاد دانش محور. برای عملیاتی کردن این طرح مدل اجرای رویدادها در تشکل های سراسر کشور طراحی شد. این رویدادها شامل سه مرحله در سه قطب کشور با هدف آموزش و بسط فعالیت دانش بنیان حوزه علوم انسانی در تشکل ها و تولید و اجرای مدل های دانش بنیان در کشور می باشد.
- تشکل های مردم نهادسانی
- تشکل های دانشجویی
- تشکل های دانشجویی
و هر گروه یا سازمانی که در راستای ارائه خدمت یا تولید محصول ، به خصوص در زمینه سبک زندگی فعالیت می کند ، قابلیت اجرایی دارد . در این راستا با 50 دفتر انجمن اسلامی دانشجویان در دانشگاه های سراسر کشور و سایر دانشگاه ها جلساتی تشکیل شد. ارتباط با مسئولین شبکه های تلویزیونی و رسانه های تصویری

جلسات هم اندیشی دانش بنیان

جلسات هم اندیشی در حوزه اقتصاد دانش بنیان و سبک زندگی دانشجویی در دانشگاه ها برگزارشدند که منجر به تشویق دانشجویان به فعالیت علمی و اقتصادی همراه تحصیل و کارآفرینی بعد از آن و جذب آن ها به مراکز دانش بنیان شد. که قریب به 1400 عضو دارد. تا کنون 3500 نفر ساعت جلسه هم اندیشی در دانشگاه های امام حسین، شریعتی، تهران، شهید بهشتی، محقق اردبیلی، خرمشهر، خوارزمی، اراک، شاهد و … تشکیل شده است.

کارگاه‌های پیشرو

کارگاه اعتبارسنجی ایده
کارگاه اعتبارسنجی ایده در تاریخ 13 آذر در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد. کارگاه‌های جدید به زودی به سایت اضافه خواهد شد.

img18

×