سئو "بهینه سازی برای موتورهای جستجو" یا "بازاریابی محتوا"؟! مسئله این است!


معمولا زمانیکه صحبت از سئو و بازاریابی محتوا میشود، افراد سعی میکنند برتری های این دو نسبت بر هم را برشمارند. غالبا صاحبان کم تجربه کسب و کار های نوپا سئو را بسیار بااهمیت و رمز موفقیت خود میدانند و زمانیکه از اهمیت بازاریابی محتوا گفته میشود معتقدند که این نوع بازاریابی به درد کسب و کار آنها نخورده و باید تنها صفحاتی گیرا با کلیدواژه های اصلی و رقابتی کسب وکار خودشان طراحی کنیم! در درصورتیکه این اصلا درست نیست! به علاوه اگر کلیدواژه های کسب و کارتان به میزان قابل توجهی جستجو میشوند این خود فرصتی ویژه در اختیار شماست تا با ایجاد محتوای متناسب و جالب علاوه بر جذب مخاطب هدف، سئوی سایت خود را نیز ارتقا دهید.

اگر مفهوم سئو را زبانی برای موتورهای جستجو درنظر بگیریم بازاریابی محتوا زبانی برای کسانی است که از این موتورهای جستجو برای دستیابی به نتیجه مطلوب خود استفاده میکنند. ایده اصلی بازاریابی محتوا بیانی شیوا از ارزش افزوده ای است که محصول یا خدمت کسب و کار شما ایجاد میکند.


 اما چگونه این ارزش را مطرح کنیم که برای مخاطب جذاب باشد؟!

طبق تحقیقات بی شماری که صورت گرفته انسان ها همچنان عاشق داستان هستند و هرگز از آن خسته نمیشوند، ضمن اینکه داستان بیشتر از متن عادی و یا ارقام در ذهن افراد به جا میماند.
طبق تحقیقی که اخیرا صورت گرفته، تبلیغاتی که با داستانی مرتبط همراه هستند بسیار بیشتر از تبلیغاتی که صرفا با بیان آمار و ارقام صورت میگیرند افراد را تا مرحله خرید به خود جذب میکنند.
بنابراین داشتن یک راهبرد بازاریابی محتوای عالی و هوشمندانه به شما و برندتان کمک می‌کند تا تصویر خاص خود را در ذهن مخاطب ایجاد کنید، ترافیک بیشتر ایجاد کنید، اعتبار بدست آورید، نظر نقش های اصلی بازار هدف خود را نسبت به کسب و کار خود جلب کنید و جذابیت های مخصوص و متنوعی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

میان این دو مقوله وابستگی متقابلی است که یکدیگر را پوشش میدهند. به این صورت که بازاریابی محتوا بدون درنظر گرفتن جنبه های اساسی سئو راه به جایی نخواهد برد و متقابلا زمانیکه صحبت از ارتقای سئو درمیان است محتوا اساسی ترین کاری است که در لیست الگوریتم های مربوط به سئو وجود دارد و شما بدون داشتن محتوایی مناسب که بتواند کلیدواژه های اصلی کسب وکار و لینک های مورد نیاز را در خود پوشش دهد، پیشرفتی در این زمینه نخواهید داشت. پس هیچ روش منطقی ای وجود ندارد که شما بتوانید با به کارگیری یکی از این دو راهبرد به گستره عظیمی از مخاطبان هدفمند خود دست پیدا کنید. بنابراین بهترین راه این است که هردو راهبرد را برای بازاریابی خود به صورت همزمان پیش ببرید.
این نکته را بخاطر داشته باشید که همانگونه که محتوای ناب میتواند معجزه ای در حوزه بازاریابی باشد محتوای بی کیفیت نیز میتواند کاملا عکس آن عمل کند. محتوای باکیفیت عملا محتوایی است که علاوه بر جلب اعتماد و علاقه مخاطبین هدفمند به برند شما، موتورهای جستجو را نیز متقاعد کند که وبسایت شما بهترین سایت برای نمایش است.
هورتک
پلت فرم بازاریابی محتوا